Een Duitse webshop lanceren
februari 8, 2015
Vertaling Nederlands Duits
maart 10, 2015

Uw website laten vertalen

Wanneer u als Nederlandse ondernemer de Duitse markt wilt veroveren, is het maken van een Duitse website een goede eerste stap. Alleen komt er bij het maken van een Duitse website verschillende dingen bij kijken. U kunt niet simpelweg uw website vertalen Nederlands Duits door het bijvoorbeeld in een vertaalmachine te gooien. Er moet namelijk ook rekening gehouden worden met dingen zoals grammatica en over het algemeen doen vertaalmachines dat niet bij een vertaling Nederlands Duits of een vertaling Duits Nederlands.

Waarom nou Duits? 

Een Duitse website is een goede manier om de internationale markt te betreden. Er zijn 100 miljoen mensen wereldwijd waarbij Duits hun eerste taal is. Duits is bovendien ook de officiële taal van verschillende landen zoals Duitsland, Oostenrijk, Liechtenstein, Luxemburg en delen van Italië en België. Ook staat de Duitse taal in de top 5 talen die gebruikt worden op het internet. Wanneer u uw bedrijf een internationaal tintje wilt geven, is het Nederlands Duits vertalen van uw website een goed idee.

Vertaal Nederlands Duits 

Wanneer u gebruik maakt van een professionele vertaling, of het nu gaat om vertalen Nederlands Duits of vertalen Duits Nederlands, dan biedt u bezoekers uit verschillende landen met Duits als eerste taal de kans om kennis te maken met uw bedrijf. Wanneer u zelf niet goed in Duits bent, dan is het slim om uw website te laten vertalen door een externe partij. Een externe partij die goed is in Duits en weet hoe ze in het Duits de juiste tone of voice kunnen overbrengen. Dit gaat namelijk niet simpelweg lukken met een gratis vertaalmachine op internet.

Rekening houden met grammatica tijdens vertalen Nederlands Duits

Grammatica is nog een reden waarom u beter niet gebruik kunt maken van een vertaalmachine op het internet. Een vertaalmachine op het internet vertaalt namelijk alles letterlijk zonder rekening te houden met grammatica en zinvolgorde van verschillende talen. Dit zorgt ervoor dat de teksten die vertaald worden met de vertaalmachine geen goede teksten zijn en niet leesbaar voor de mensen waarbij bijvoorbeeld Duits hun eerste taal is. Bovendien kan het ook ten koste gaan van de SEO in teksten doordat bepaalde zoekwoorden niet goed worden vertaald enzovoort. Het is dus belangrijk om iemand in te schakelen die goed de Duitse taal en grammatica beheerst en het zal nog beter zijn als degene ook kennis heeft over marketing en SEO, zodat dit ook in één keer wordt toegepast op de Duitse teksten.